خانه / اطلاع رسانی / عبدالرزاق آخوند رهبر: اهل بیت(ع) بهترین محور وحدت شیعه و سنی هستند

عبدالرزاق آخوند رهبر: اهل بیت(ع) بهترین محور وحدت شیعه و سنی هستند

c_300_250_16777215_10_images_64609.jpg

ترکمن سسی – امام جمعه اهل سنت «آق قلا» گفت: همه ما از ارادتمندان اهل بیت هستیم و بهترین محوری که می توانیم برای رساندن مسلمانان به وحدت و همدلی معرفی کنیم این بزرگواران هستند.
به گزارش ترکمن سسی، عبدالرزاق آخوند رهبر در گفتگو با صبح توس؛ در حاشیه اختتامیه همایش بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به اهمیت نقش ترویج معارف اهل بیت (ع) در رسیدن به اتحاد بین شیعیان و اهل تسنن، اظهار کرد: یکی از شاخصه هایی که شیعه و سنی را به وحدت می رساند اهل بیت پیامبر (ع) هستند زیرا اهل بیت (ع) متعلق به گروه و مذهب خاصی نیستند.

وی افزود: همه ما از ارادتمندان اهل بیت هستیم و بهترین محوری که می توانیم برای رساندن مسلمانان به وحدت و همدلی معرفی کنیم این بزرگواران هستند.

امام جمعه اهل سنت آق قلا با بیان اینکه سیره اهل بیت نیز بر همین روش بوده است، بیان کرد: ما به تعصی از اخلاق و رفتار و عملکرد این بزرگواران باید در همه امور خود وحدت را حفظ کرده و دشمن خود را استکبار جهانی بدانیم.

وی با اشاره به نقش کلیدی حضرت رضا (ع) در این وحدت، ادامه داد: یکی از افتخارات ملت ایران این است که این بزرگوار در کشور ما مدفون هستند و از اقصی نقاط دنیا از تمام مذاهب سنی و شیعه به زیارت ایشان می آیند لذا نقش محوری ایشان در کشور نیز خود موید بر این وحدت است.

آخوند رهبر ابراز کرد: ایشان از شخصیت های علمی، فقهی و اخلاقی اهل بیت (ع) هستند و آن چه که این شخصیت بزرگوار را شاخص می کند ایجاد فضای گفتگو و مباحثه با بزرگان سایر ادیان است تا بدین وسیله حقانیت اعتقادات خود که همان دین مبین اسلام است را بسط بدهد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم دنیا به معارف اهل بیت (ع) تمسک بجویند نجات می یابند، گفت: رسول اکرم (ص) نیز در بحث تربیت فرزند یکی از مواردی که موثر است را محبت و پیروی از اهل بیت (ع) مطرح می کنند؛ قرآن نیز این حدیث را با آیه مودت تایید می کند و اجر پیامبر از طرف مردم را محبت به خاندان ایشان بیان می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


+ 6 = 11

theme