خانه / اطلاع رسانی / پایگاه خبری ترکمن های ایران – دهکده گردشگری آق قلا میزبان مسافرین نوروز ۹۷ دهکده گردشگری آق قلا میزبان مسافرین نوروز ۹۷

پایگاه خبری ترکمن های ایران – دهکده گردشگری آق قلا میزبان مسافرین نوروز ۹۷ دهکده گردشگری آق قلا میزبان مسافرین نوروز ۹۷

 

c_300_250_16777215_10_images_66325.jpg

ترکمن سسی- فرماندار شهرستان آق قلا گفت: در نوروز ۹۷ با دهکده گردشگری و برگزاری جشنواره نوروزگاه میزبان مسافران و گردشگران دراین شهرستان تاریخی خواهیم بود.

به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری ایرنا امانگلدی ضمیر در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان اظهار کرد: برای معرفی فرهنگ اقوام ساکن شهرستان باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم که یکی از این توانمندی ها برپایی دهکده گردشگری و برگزاری جشنواره نوروزگاه است که در وسعت ۸ هزار مترمربعی در محل پارک جیحون سابق اجرایی خواهد شد.
وی تاکید کرد باید با بهبود مبلمان و فضای شهری تلاش کنیم تا میزبان مناسبی برای سپری کردن سفری مطلوب و شاد برای مسافران نوروزی باشیم.
ضمیر؛ همچنین از مدیران شهرستان خواست آثار فرهنگی و تاریخی آق قلا برای مسافران معرفی شود و در این حوزه از ظرفیت رسانه ها و تبلیغات محیطی نیز غفلت نشود.
آق قلا در ۱۵ کیلومتری شمال گرگان واقع است، غالب جمعیت این شهرستان از هموطنان ترکمن هستند.
این شهرستان در شمال گلستان و در کنار رودخانه گرگانرود با داشتن آثاری همچون پل تاریخی آق قلا، گِلفشان و نیز صنایع دستی همچون قالی ترکمن از مناطق گردشگرپذیر این استان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


7 - 3 =

theme