خانه / اطلاع رسانی / امام جمعه اهل تشیع بخش وشمگیر : شکست داعش و پیروزی جبهه مقاومت خاطره شیرین سال ۹۶ بود/مومنین در تمام لحظه ها حدود الهی را رعایت می کنند

امام جمعه اهل تشیع بخش وشمگیر : شکست داعش و پیروزی جبهه مقاومت خاطره شیرین سال ۹۶ بود/مومنین در تمام لحظه ها حدود الهی را رعایت می کنند


امام جمعه اهل تشیع بخش وشمگیردر آخرین نماز جمعه سال ۹۶ گفت :سال ۱۳۹۶ تلخی ها و شیرینی های زیادی داشت. تلخی هایی که آخرین آنها ، سقوط هواپیمای مسافربری ما بود. ولی شیرینی هایی مثل شکت تروریستهای داعش و پیروزی جبههء مقاومت در نبرد با تروریستهای داعش بود.
به گزارش راه اسپی دژ، حجت الاسلام شیخی، امام جمعه اهل تشیع انبارالوم آق قلا در طی خطبهء اول ، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در تمامی امور ، با اشاره به مسئلهء انتظار برای موعود (عج) و روز جمعه ، که روز ظهور موعود (عج) می باشد ؛ به بیان فضائل انتظار برای منجی الهی که در روز جمعه ظهور خواهند نمود ، تأکید نکرده و افزود: بر اساس روایات رسیده از پیشوایان دین ، حفظ دین در آخرالزمان خیلی سخت است و مانند این است که فردی با دستش خارهای درختی را بتراشد. لذا پیامبر اکرم (ص) فرمودند: بزودی ، بعد از شما گروهی خواهند آمد که خداوند متعال ثواب پنجاه نفر از شما شرکت کنندگان در جنگ بدر و احد و حنین را به آنها عنایت خواهد نمود ؛ زیرا آنان در زمان فتنه ها و گرفتاری ها و سختی های شدید ، دین واعتقاد خود را حفظ می کنند.

وی افزود : باید بین انسان مومن و انسان غیر مومن تفاوت باشد. مجالس افراد مذهبی با افراد غیر مذهبی متفاوت است. شاید همهء افراد در روزهای خاصّی ، مثل روز عاشورا ، دور هم جمع شوند و عزاداری کنند و مشغول دعا و نیایش شوند ؛ ولی اگر در سایر روزها نیز حدود الهی را رعایت کردند ومرتکب معاصی نشدند ، انسانهای مومن و با ایمانی هستند. اگر در مجالس شخصی خود ، اگر در مجالس عروسی دختر و پسرشان نیز حدود الهی را رعایت کردند ؛ انسانهای مؤمنی هستند.

امام جمعهء اهل تشیع بخش وشمگیر در خطبه آخرین نمازجمعه سال ۱۳۹۶ این شهر ، ضمن دعوت مجدد نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در کارها ، با قرائت بخشی از سورهء جمعه ، یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلاهِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَهِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ … و با اشاره به نهمین سالگرد اقامهء نماز جمعه در بخش وشمگیر ، از احاد مردم مومن و ولایتمدار بخش وشمگیر و شهر انبارالوم ، بخاطر حضور مداوم در اقامهء این فریضهء الهی تقدیر و تشکر نمود.

وی همچنین با تقدیر از مسئول دفتر نهاد امامت جمعهء بخش وشمگیر و مسئول ستاد برگزاری نماز جمعهء بخش وشمگیر و اعضای ستاد و دست اندرکاران اقامهء نماز جمعهء بخش وشمگیر ؛ اظهار داشت: این توفیق الهی است که مؤمنین می توانند دستور الهی مبنی بر اقامهء نماز جمعه را انجام دهند.این توفیق الهی است که مردم ما با رعایت حدود الهی و اقامهء فریضهء جمعه ، یکدیگر را در انجام تکالیف دینی یاری می کنند ؛ زیرا اگر حمایت و یاری مردم نباشد ، امام جمعه نیز قطعاً بتنهائی کاری نمی تواند بکند.

حجت الاسلام شیخی خاطر نشان کرد: ماه رجب را در پیش داریم و در آستانهء حلول سال جدید شمسی ، سال ۱۳۹۷ هستیم. آغاز سال جدید ،شهادت حضرت امام هادی (ع) است که مؤمنین به این مسئله عنایت خواهند داشت. اما باید تأکید شود که سال ۱۳۹۶ تلخی ها و شیرینی های زیادی داشت. تلخی هایی که آخرین آنها ، سقوط هواپیمای مسافربری ما بود. ولی شیرینی هایی مثل شکت تروریستهای داعش و پیروزی جبههء مقاومت در نبرد با تروریستهای داعش و مزدوران و متحدین اسرائیل و آمریکا بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


9 - = 8

theme