خانه / اطلاع رسانی / سال نو ، انسان نو

سال نو ، انسان نو

c_300_250_16777215_10_images_66671.jpg

ترکمن سسی- وحید دلیجه: آرام آرام صدای پای بهار به گوش می رسد، خواب و خیال خزان برآشفته ، و بوی مشک عنبر و ریحان ، بیداری و حرکت، صدای نهر های روان ، جیک جیک پرندگان ، در دشت های وسیع صحرا می پیچد و به گوش می رسد.
زمین تکان می خورد و گیاهان آزاد می شوند ، از بند تاریکی و سرما ، و درختان تولدی دوباره را تجربه می کنند، و این گونه است زمین بار امانت خویش را به آفتاب درخشان هدیه می دهد و خورشید گرمای لذت بخشش را ارزانی زمین می کند … و بهار آغاز می شود.

چشم های قلبت  را می گشایی و می نگری به هر آنچه خداوند متعال تنها معمار هستی جهان ، هر جنبده ای و گل و گیاهی را به طریقی در کنار هم چیده است  ، که در عالم هوش ،مدهوش می شوی.
فصل بهار کتابی است به زبان های گوناگون، که هر برگ آن را ورق می زنی ، در میابی که  ” هنرمند ترین جهان آرایی هست ”.
از بدو تاریخ بشری ، تا کنون دانشمندان زیادی در جستجو و تکاپوی کشف قوانین جهان هستی و نظام عالم  بوده اند. وقتی انسان این نظم هستی را با دیده گان خود به نظاره بنشیند ، در ذهن های حقیقت طلب ،نوعی هوشیاری ایجاد می کند. وقتی قل قل و جوشش آب زلال چشمه از میان سنگ و صخره . شکفته شدن غنچه ای زیبا که با تبسم به تو خیره می شود و تو در زیبایی اش در حیرت می مانی، و شکر خداوند را به جا می آوری که به تو زندگی بخشیده تا بار دیگر بهشت را در زمین تجربه کنی .
تمام ادیان و آئین های الهی ضمن اشاره به تازگی و نو شدگی در فصل بهار
، به عبرت آموزی و زندگی دوباره بشر تاکید دارد.
وقتی این تغییر و تحول هستی را با چشمان خود مشاهده کنیم و آگاه نباشیم، از غافل ترین مردم هستیم . نوروز خواهشی برای تغییر ، سبز شدن و زندگی دوباره است ، به خاطر همین هنگام تحویل سال ، دست به دعا می شویم و از خداوند می خواهیم ، عالی ترین شکل تحول را در ما ایجاد نماید، حتی اگر وضعیت خوبی داشته باشیم ، وضعیت خوبتر را طلب نماییم.
اکنون که به پایان سال نزدیک و نزدیک تر می شویم و می خواهیم سال نو را دوباره آغاز نماییم ، نگاهی به پشت سر باید انداخت و به کارهایی که انجام داده ایم و  کارهایی که  نتوانستیم انجام دهیم، لحظه ای به آنها بیاندشیم.
چه کارهایی بود که از دست مان برای دیگر همنوعان، هم وطنمان، یا همسایه و دوست و آشنا ی خود بر می آمد و نکردیم و چه کارهایی انجام دادیم که باعث رنجش دیگران شد و آنها را متضرر نمود ،چرا که برای  ایجاد آینده روشن از گذشته خود درس گرفت .
سال ۱۳۹۷ را برای همه عزیزان پیشاپیش تبریک عرض نموده، و سالی پر  برکت ، خوش اقبالی ، پر از صلح و صفا و امنیت و آسایش  را برای تک تک عزیزان مسالت داریم .
وحید دلیجه- ۹۶/۱۲/۲۵

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


7 + 4 =

theme