خانه / اطلاع رسانی / معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور خبرداد؛ بزودی مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور در گلستان افتتاح خواهد شد

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور خبرداد؛ بزودی مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور در گلستان افتتاح خواهد شد

1112565

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور با حضور در دانشگاه پیام نور استان گلستان اعلان کرد: بزودی مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور در استان گلستان افتتاح خواهد شد.

به گزارش گلستان ما؛ علیزاده معاون ادای، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور که در جمع مدیران ستادی و رؤسای مراکز و واحدهای این استان سخن می گفت افزود: دانشگاه پیام نور دانشگاهی فراگیر و در سطح کل کشور فعال است و با توجه مأموریت های محوله از سوی شورای محترم انقلاب فرهنگی توانسته است با ارائه خدمات مطلوب سربلند باشد.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور در بخش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی افزود: در جهت بهره وری حداکثری و استفاده از ظرفیت منابع ایجاد شده در دانشگاه پیام نو توسط دیگر مراکز آموزش عالی و همچنین ایجاد مدیریت مشترک در مراکز و واحدهای کوچک و زیانده دانشگاه، برنامه هایی در دست تدوین و اقدام می باشد.

این مقام مسئول به طرح منطقه ای دانشگاه اشاره کرد و افزود: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سازماندهی دانشگاه پیام نور استان ها در قالب جدید منطقه ای انجام می شود و در ذیل این طرح بصورت تدریجی و با شیب ملایم از سرمایه های ایجاد شده از گذشته در این دانشگاه حداکثر استفاده خواهد شد.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه با اشاره به را ه اندازی کمیته رفع موانع درآمد های غیر شهریه ای در دانشگاه پیام نور افزود: با ایجاد منابع مالی جدید و پایدار در قالب طرح های درآمد زای بلند مدت، چالش ها را مدیریت و پشت سر خواهیم گذاشت.

وی افزود:صرفه جویی ، افزایش درآمدهای غیرشهریه ، ایجاد منابع پایدار شرط تداوم فعالیت دانشگاه است که باید در دستور کار همه بخشهای دانشگاه درسراسر کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به کیفیت بالای آموزش در دانشگاه پیام نور بین دانشگاه های نیمه حضوری و غیر حضوری کشور تصریح کرد: ۳۰ درصد از پذیرفته شدگان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه های معتبر داخلی در سال ۹۶ از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور بوده اند.

علیزاده افزود دانشگاه پیام نور در جهت حمایت از دانشجویان بی بضاعت و کم بضاعت اقدام به ارائه تسهیلات کم بهره با نرخ سود ۴/۲ درصد در سال نموده است و دانشجویان جهت دریافت این تسهیلات به میزان کل شهریه دوره تحصیلی خود از اول مهرماه سال جاری می توانند به بانک های عامل مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ میلیارد از ۹۶۰ میلیارد بودجه دانشگاه صرف حقوق و دستمزد پرسنل اداری و علمی این دانشگاه می شود گفت با اینحال دانشگاه سیاست تعدیل نیرو را به هیچ عنوان دنبال نخواهد کرد.

علیزاده طرح های در دست اقدام دانشگاه را راه اندازی شرکت های دانش بنیان، صندوق مالی و اعتباری، راه اندازی چاپ و انتشارات، را اندازی شرکت های گردشگری، راه اندازی بنیاد خیرین، مراکز آموزش های آزاد، جذب منابع دولت و منابع توازن منطقه ای و چند طرح در دست مطالعه دیگر اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه سطح برخورداری استان های شمالی کشور از امکانات مطلوب دانشگاهی از سطح میانگین کشوری پایین تر است اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبار ویژه به پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند بزودی شاهد افتتاح چند پروژه آموزشی در این استان باشیم.

گفتنی است در ابتدای این جلسه سید بهروز نهضتی، رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان ضمن خیر مقدم به آقای علیزاده به ارائه گزارش فعالیت های استان پرداخت، سپس مدیران ستادی و روسای مراکز و واحدها استان به طرح مسائل و موضوعات پرداخته ،نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه های مختلف بیان نمودند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


- 2 = 1

theme