خانه / اطلاع رسانی / رئیس آموزش و پرورش آق قلا: کمک ۱۵ میلیارد ریالی خیرین به آموزش و پرورش آق قلا/ ۳۲۶۶۱ دانش آموز در مدارس تحصیل می کنند

رئیس آموزش و پرورش آق قلا: کمک ۱۵ میلیارد ریالی خیرین به آموزش و پرورش آق قلا/ ۳۲۶۶۱ دانش آموز در مدارس تحصیل می کنند

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ محمود نسرکانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهرستان آق قلا از نظر تراکم جمعیتی دانش آموزی و همکاران فرهنگی، بعد از گرگان و گنبد سومین شهرستان بزرگ آق قلا محسوب می‌شود.

وی افزود: ٣٢هزار و۶۶١ دانش آموز در ١٨١ آموزشگاه شهرستان آق قلا مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ٣هزار و ٨۶٠ نفر در مقطع پیش دبستانی اند.

رئیس آموزش و پرورش آق قلا تصریح کرد: یک و هزار۵٧١ نفر همکار فرهنگی شاغل و یک و هزار و ۶۵٠ همکار بازنشسته فرهنگی در شهرستان آق قلا حضور دارند.

وی بیان کرد: براساس اهداف مندرج در سند تحول توازن رشته ای شهرستان آق قلا در شرایط مناسبی قرار دارد، ۴٨ درصد دانش آموزان در رشته فنی حرفه ای و ۵٢ درصد در رشته های نظری مشغول به تحصیل هستند.

نسرکانی با بیان اینکه دانش آموزان باید بتوانند از مهارت های آموخته شده در محیط واقعی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: درسال گذشته درهنرستان امام صادق تولید پوشاک مدارس توسط دانش آموزان این هنرستان انجام شد و ۷۰۰۰ البسه برای دانش آموزان تهیه شد، در کار و دانش نبی اکرم تولید صندلی صورت گرفت که فرهنگ عملیاتی کردن مهارت های آموخته شده شکل گرفت.

وی گفت: مشارکت مردمی در شهرستان آق قلا با وجود گرفتاری مردم در سیل از وضعیت مناسبی برخوردار است، مردم علی رغم مشکلات معیشتی ١۵ میلیارد ریال به آموزش و پرورش کمک نقدی و غیر نقدی اهدا کردند. آموزش و پرورش شهرستان آق قلا نیز در سیل اخیر نقش بی بدیلی ایفا کرد.

نسرکانی اذعان کرد: با وجود اینکه مدارس ما در سیل آسیب های جدی دیدند و اطلاع رسانی به صورت خیلی سخت انجام می شد (به دلیل عدم حضور مدیران مدارس) اقدامات زیادی جهت کاهش خسارات فیزیکی انجام شد. از همین تریبون اعلام می‌کنم اگر نیروهای جهادی نبودند یک سال دیگر هم به وضعیت فعلی آق قلا نمی رسیدیم.

وی اضافه کرد: ۲۰ مدرسه ما در ایام سیل اسکان مدارس بود و در اختیار شهروندان قرار داشت و ۱۰ مدرسه در اختیار ارگان های مختلف قرارداشت و اداره آموزش و پرورش شهرستان به مدت ۴۰ روز در اختیار بیمارستان صحرایی قرار داشت. مدارس بعد سیل با تصمیم وزیر آموزش و پرورش یک هفته با تاخیر شروع شد.

رئیس آموزش و پرورش آق قلا در ادامه تصریح کرد: یکی از معیار های مهم برای سنجش سطح تحصیل دانش آموزان معدل امتحانات نهایی شهرستان است که با وجود سیل و عدم وجود مدارس خاص و شاهد و تیزهوشان رتبه دوم استان را تنها با تفاوت دو صدم، در میانگین نمرات کسب کردند.

وی ادامه داد: در امتحان کنکور هم که یکی دیگر از شاخصه های مهم آموزش و پرورش است یکی از رتبه های برتر استان را درسال های گذشته در کسب رتبه های برتر رشته های انسانی و تجربی را داریم. ١٣ رتبه زیر هزار و ۴٩ رتبه زیر ۵ هزار، کارنامه امسال شهرستان آق قلا است.

نسرکانی یادآورشد: گروه های آموزشی شهرستان آق قلا در ۹ سال اخیر به طور مستمر رتبه اول استان را کسب کرده است، که این امر حکایت از کیفیت عالی سطح علمی همکاران فرهنگی شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما براین است آموزش و پرورش در کنار هم اهمیت دارد، اذعان کرد: ملاک سنجش پرورشی مسابقات مختلف فرهنگی و هنری و تربیتی است. سال گذشته، ۷ نفر رتبه برتر در استان داشتیم و امسال این رقم به ۱۲۳ رتبه رسید. در استان در زمینه کسب مقام رتبه اول را کسب کردیم. ۷ رشته و ۱۹ نفر کسب رتبه در مسابقات مرحله کشوری داشته ایم و برای اولین بار توسط یکی از دانش آموزان حائز رتبه اول کشوری را تجربه کردیم.

این مقام مسئول بیان کرد: زیرساخت های ضعیفی در حوزه پرورشی در شهرستان داریم با این وجود، این مشکلات باعث کاهش فعالیت های ما نشد و پارسال و امسال رتبه اول در زمینه شرکت دانش آموزان در طرح اوقات فراغت در استان را داشتیم.

وی با اشاره به برگزاری افتتاحیه اوقات فراغت کل کشور با حضور سرپرست وزارت در شهرستان آق قلا ، تصریح کرد: مشکل عمده ما در حوزه پرورشی نداشتن زیر ساخت های کافی جهت برگزاری امورات مختلف است که ان شاء لله با کمک خیرین برطرف می‌شود.

نسرکانی ازحضور چشمگیر خیرین جهت ساخت و بازسازی مدارس خبر داد و یادآورشد: ۶۰ آموزشگاه ما نیاز به بهسازی و نوسازی داشت. در مجموع ٢٧ آموزشگاه در نیاز به بازسازی دارند که ١۵ آموزشگاه کلنگ زنی شده است که از این تعداد ٧ مدرسه تخریبی به شیفت مخالف مدارس همجوار منتقل می شوند. ١٢ مدرسه در حال پیگیری ساخت هستند. باقی مدارس نیز با بودجه ای بالغ بر ١٠ میلیارد ریال از ارگان های مختلف نظیر استانداری، سپاه پاسدارانانقلاب اسلامی و کمک های مردمی در حال بهسازی هستند.

وی در بحث سواد آموزی این شهرستان هم گفت: میزان سواد ۹۲ درصد است و از نظر بی سوادی متاسفانه جایگاه ۱۲ استان را داریم، ۶هزار و ۵۰۸ نفر بی سواد داریم که بیشتر این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند. با این وجود در دو سال گذشته بالغ بر ١٠١٠ نفر از این تعداد به جرگه باسوادان پیوسته اند.

رئیس آموزش و پرورش آق قلا در خاتمه گفت: برای کلیه دانش آموزان بسته لوازم التحریر توسط خیرین تهیه و مبلغ ۲۹ میلیون تومان نیز جهت کمک به تهیه کتب درسی در اختیار مدیران و انجمن های مدارس قرار گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


3 + 2 =

theme