خانه / اطلاع رسانی / رئیس دانشگاه پیام نور گلستان خبرداد:تدارک ۴۳۳ صندلی آزمون الکترونیکی در دانشگاه پیام نور گلستان

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان خبرداد:تدارک ۴۳۳ صندلی آزمون الکترونیکی در دانشگاه پیام نور گلستان

سید بهروز نهضتی

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه پیام نور گلستان با اشاره به تحصیل ۷ هزار دانشجو در استان در دانشگاه‌ پیام نور، گفت: ۴۳۳ صندلی برای برگزاری آزمون با استفاده از کامپیوتر و به صورت الکترونیک در واحدهای پیام نور در سطح استان مهیا شده است.

سید بهروز نهضتی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: در دانشگاه پیام نور برخلاف روش سنتی استاد محور، روش محتوا محور دنبال می‌شود. ما محتوا علمی خودآموز را در اختیار دانشجو قرار می‌دهیم و استاد برای کمک به رفع اشکال دانشجویان به‌کارگیری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه محتوا با کمک تکنولوژی روز در اختیار دانشجویان پیام نور قرار می‌گیرد، افزود: در یک درس، تدریس چندین نفر از اساتید عضو هیئت‌علمی این دانشگاه ضبط و تنظیم‌شده و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت پیام نور و یا کتابخانه‌های واحدهای پیام نور از آنها بهره‌مند شوند. بر این اساس دانشجویان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز آموزش‌ها را فرابگیرند.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان خاطرنشان کرد: یکی از معیارهای ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور، ضبط تدریس دروس توسط آنها است. یک تیم حرفه‌ای در سازمان مرکزی پیام نور، آموزش‌های ارائه‌شده اساتید را در زمینه‌های مختلف ضبط می‌کنند و در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

نهضتی بیان کرد: دانشگاه پیام نور قراردادی با یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی(های ‌وب) منعقد کرده تا دانشجویان علاوه بر تخفیف ۱۵ درصدی در مصرف معمول اینترنت خود، بتوانند به‌صورت رایگان محتویات دروس را از سایت پیام نور دانلود کنند.

وی در ادامه با اشاره به شعار “آموزش در همه‌جا، در همه‌وقت، برای همه‌کس” در دانشگاه پیام نور، گفت: ما در سنین مختلف دانشجو داریم. مسن‌ترین دانشجوی پیام نور کشور، مردی ۸۲ ساله است که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور استان گلستان مشغول به تحصیل می‌کند. دانشگاه پیام نور حتی در زندان‌ها و سربازخانه‌ها هم دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان با اشاره به امنیت بالای آزمون‌ها در دانشگاه پیام نور، خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار آزمون وکلای قوه قضائیه توسط دانشگاه پیام نور برگزار شد.

وی ادامه داد:‌ دانشگاه پیام نور شرایطی را فراهم کرده که در یک زمان و در یک مکان، چندین عنوان امتحان مختلف از دانشجویان گرفته می‌شود.

نهضتی به برگزاری آزمون بدون کاغذ(paperless) اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در سطح استان ۴۳۳ صندلی برای برگزاری آزمون دانشجویان با استفاده از کامپیوتر و بدون نیاز به کاغذ داریم. از مزیت‌های این روش علاوه بر حذف کاغذ و کاهش هزینه‌ها، برگزاری به‌موقع زمان شروع و اتمام آزمون‌ها و دریافت نمره بلافاصله پس از پایان آزمون است.

وی، به سطح بالای علمی دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: یک‌سوم پذیرش قبولی‌های ارشد در دانشگاه‌های دولتی کشور، دانش‌آموختگان پیام نور هستند. در آزمون‌های استخدامی نیز بیش از ۵۰ درصد قبولی را دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان با اشاره به تحصیل ۷ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان، بیان کرد: بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه پیام نور به‌عنوان یکی از ۲۷ دانشگاه جامع کشور، در فهرست پر استنادترین دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان قرار گرفت.

نهضتی در خصوص زمان برگزاری امتحانات عقب‌افتاده دانشگاه پیام نور، گفت: ۵ روز از امتحانات عقب افتاد که دقیقا این ۵ روز به انتهای زمان آخرین روز امتحانات اضافه شده است.

وی در ادامه به آموزش‌های آزاد در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: می‌توانیم دوره‌های مختلفی را برگزار کنیم و در پایان دوره مدرکی که ارزش ترجمه بین‌المللی را دارد، صادر کنیم. این دوره‌ها می‌تواند بین چهار تا ۴۰۰ ساعت باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان خاطرنشان کرد:‌ با تلاش‌هایی که از سوی واحد گلستان انجام گرفت، درس آموزش زبان ترکمن به‌عنوان ۲ واحد درسی اختیاری برای دانشجویان در نظر گرفته شد. در آموزش آزاد نیز افراد غیر دانشجو می‌توانند دوره مرتبط با زبان ترکمنی را فرابگیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


7 + 8 =

theme