خانه / اطلاع رسانی / ترکمنستان بازگشایی مرز اینچه برون را بررسی می کند

ترکمنستان بازگشایی مرز اینچه برون را بررسی می کند

 

ترکمن سسی – رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از بررسی ترکمنستان برای بازگشایی مرز اینچه برون خبر داد.

 

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحمید قوچاقی رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گلستان گفت: نشست مجازی دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکمنستان به صورت ویدئو کنفرانس در خصوص بررسی روند تردد جاده‌ای از مرز‌های دو کشور انجام شد.

او افزود: با توجه به شیوع جهانی کرونا ویروس، کشور ترکمنستان با اعمال محدودیت‌هایی، تردد ناوگان جاده‌ای به خاک این کشور را تنها به دو مرز محدود ساخته است و امکان تردد از مرز اینچه برون را در دستور بررسی دارد.
قوچاقی ادامه داد: بازگشایی مجدد مرز اینچه‌برون همانند ظرفیت‌های مرز سرخس و لطف‌آباد از موارد ذکر شده در این جلسه بود که می‌تواند در تسهیل و توسعه و افزایش تعاملات تجاری و حمل و نقلی در شرایط کرونایی و همچنین کاهش توقف ناوگان (کشنده و تریلر) و حجم ترافیک تردد در دو مرز مشترک فعال سرخس و لطف آباد کمک کند.
رئیس اداره ترانزیت گلستان گفت: در این نشست مجازی مقرر شد موارد پیشنهادی و مورد توافق و ذکر شده به شکل دیپلماسی و از طریق وزارت امور خارجه ترکمنستان و کشورمان با یادداشت رسمی بین دوطرف رد و بدل شود تا امکان اجرای پیشنهاد‌های دوطرف در دستور کار قرار گیرد.
قوچاقی افزود: در ۴ ماه اخیر شرکت‌های حمل ونقل بین المللی استان گلستان بالغ بر هزار و ۷۰۰ سرویس حمل ونقل بین المللی ارائه کردند.
گفتنی است ۱۵ کشور در سال ۱۴۰۰ از مقاصد سفر ناوگان حمل و نقل بین المللی کالای استان گلستان بودند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


8 - = 1

theme