خانه / اطلاع رسانی / نماینده ولی فقیه در استان گلستان:مطالبه ۲۰ ساله آشوراده سکوی پرش توسعه گردشگری گلستان است/ ۸ هزار هکتار از خلیج گرگان خشک شد

نماینده ولی فقیه در استان گلستان:مطالبه ۲۰ ساله آشوراده سکوی پرش توسعه گردشگری گلستان است/ ۸ هزار هکتار از خلیج گرگان خشک شد

آیت الله نورمفیدی گفت: ۲۰ سال است که موضوع آشوراده را پیگیری می کنم، این جزیره می تواند سکوی پرشی برای توسعه گردشگری استان گلستان شود.

به گزارش گلستان ما، آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در آیین معارفه استاندار گلستان اظهار کرد: از  برادر عزیز سردار وحیدی که به استان گلستان آمدند قدردانی می کنم و امیدواریم سفر این مسئولان باعث توسعه و پیشرفت استان به حد مقدور باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: از زحمات و تلاش حق شناس استاندار سابق گلستان که ۲۸ ماه در این استان تلاش کردند تشکر می کنم و یکی از اقدامات حق شناس ارتباط صمیمانه و دوستانه با مردم بوده و این امتیاز بسیار بزرگی در نظام مقدس اسلامی به شمار می رود و از ضروریات است.

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: امیدواریم با حضور علی محمد زنگانه، استاندار جدید گلستان مشکلات اساسی و زیربنایی استان رفع شود و این توصیه را در چند سال اخیر با استانداران گلستان داشتم.
وی افزود: همه کلمات امیرالمومنین (ع) نور است ولی برخی از کلمات امیرالمومنین (ع) نور النوار است و برخی مطالبی را بیان کردند که مربوط به زمان آینده بود، نامه امام علی (ع) به مالک اشتر حتی برای  کارشناسان در این روزها نیز باعث حیرت شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: کف عقلانیت و خردمندی از نگاه امام علی (ع) این است که یک مسئول تشخیص دهد که اصل و فرع چیست و بتواند آن را از هم جدا کند، امام علی (ع) اعتقاد دارد که بیشتر مردم به دنبال مسائل فرعی هستند و مسائل زیربنایی و اساسی را مورد توجه قرار نمی دهند.

آیت الله نورمفیدی به شعار سال اشاره کرد و گفت: برداشت من از فرامین مقام معظم رهبری این است که تولید ریشه و اساس حل مشکلات اقتصادی به شمار می رود و بارها بیان کردند که اقتصاد خود را باید از اقتصاد نفتی جدا کنیم و باید به خصوصی سازی روی بیاوریم.

وی افزود: قیمت ها در حال نوسان است و مردم از این شرایط رنج می برند شکی نیست که اقتصاد ما مشکل دارد و باید به تولید توجه داشته باشیم.

امام جمعه گرگان بیان کرد: رئیس جمهور و هیئت دولت به موضوع اقتصاد کشور توجه دارند و یکی از اقدامات دولت سیزدهم حضور در معاهده شانگهای است.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: انتظار من از دولت و رئیس جمهور توجه به مسائل اقتصادی است و رئیس جمهور نشان دادند که به این مسئله اهتمام دارند.

وی به استاندار گلستان توصیه کرد که به مسئله تولید توجه داشته باشد و گفت: در مسئله تولید در گلستان مشکل داریم و باید تیم اقتصادی قوی که دلسوز است و مسائل استان را درک می کنند تشکیل دهید و مسائل را بررسی کنند، برخی افراد برای مقاصد دیگر وارد عرصه تولید می شوند و نگاه ما به این افراد نیست.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تاکید کرد: کسانی که اهل تولید هستند باید برای حل مشکلات استان تلاش کنند، پروژه های نیمه تمام زیادی در استان باقی مانده که باید برطرف شود.

آیت الله نورمفیدی ابراز داشت: مقام معظم رهبری بیان کردند که وحدت یک تاکتیک نیست و یک اصل الهی است و ما باید به وحدت اینگونه نگاه کنیم و اگر به فکر تمدن نوین اسلامی باشیم باید اینگونه عمل کنیم.

وی افزود: برای وضعیت خلیج گرگان اعلام خطر می کنم و نزدیک به هشت هزار هکتار از خلیج گرگان خشک شده است و دو کانال مرتبط با این خلیج گرگان به دلیل رسوب مسدود شده است و باید لایروبی شود.

این مقام مسئول به جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: ۲۰ سال است که موضوع آشوراده را پیگیری می کنم و این جزیره می تواند سکوی پرشی برای توسعه گردشگری استان گلستان شود.

آیت الله نورمفیدی افزود: راه آهن بنا بود که کریدور شمال و جنوب را محقق کند که این اتفاق نیفتاده است و این کشورها از مسیرهای دیگر صادرات خود را انجام می دهند و دلیل آن بی توجهی به این مسئله است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


+ 3 = 12

theme