حق شناس گفت: مطلقا در استان گلستان هیچ تنش سیاسی و اجتماعی نداشتم و همه در هر مقطعی که درخواست شد پای کار آمدند و کارهای بزرگی نیز انجام شد.

به گزارش گلستان ما، هادی حق شناس ظهر امروز در آیین معارفه استاندار گلستان اظهار کرد: از همه مسئولان، اصحاب رسانه و کنشگران سیاسی و اجتماعی که در ۲۸ ماه گذشته در کنار استاندار گلستان بودند قدردانی می کنیم.

استاندار سابق گلستان ادامه داد: مطلقا در استان گلستان هیچ تنش سیاسی و اجتماعی نداشتم و همه در هر مقطعی که درخواست شد پای کار آمدند و کارهای بزرگی نیز انجام شد.

حق شناس افزود: امنیت و آسایش استان گلستان حاص تلاش همگان است و ائمه جمعه و روحانیت در این مسیر کمک کردند و در سیل و کرونا همه بخش های مختلف به مجموعه مدیریت استان کمک کردند.

وی گفت: حاصل این کمک ها باعث شد که نرخ بیکاری در استان گلستان در حال حاضر به هشت درصد برسد که در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد بود، از نظر میزان فعالیت های بخش خصوصی جزو پنج استان برتر کشور هستیم و بخش خصوصی در همه موضوعات کنار ما بودند و در اپیدمی کرونا برای تهیه دستگاه تنفس مصنوعی اقدام کردند.

این مقام مسئول تاکید کرد: پیش از کرونا ۱۵۰ دستگاه تنفس مصنوعی داشتیم ولی کمتر از ۱۰ دقیقه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی ۵۰ دستگاه تنفس مصنوعی تهیه کردند.

حق شناس بابیان اینکه تلاش بخش های مختلف باعث شده که گلستان جزو سه استان با پایین ترین نرخ شیوع ویروس کرونا باشد، افزود: هشت ماه از ۲۸ ماه گذشته درگیر مسائل سیل بودیم و نخستین استانی بودیم که ۲۲ هزار واحد مسکونی ساخته و یا بازسازی شد.

وی افزود: در سال گذشته هر دو ماه یکبار شاهد یک بحران مثل سیل و زلزله و یا آتش سوزی بودیم و بسیجیان در ایام کرونا پرتلاش بودند.

استاندار گلستان افزود: ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در این سال ها افتتاح و یا تامین اعتبار برای افتتاح آن داشتیم و ۷۵ درصد از واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی در استان گلستان فعال هستند و بخشی از مسائل استان متاثر از مسائل ملی است.

حق شناس تاکید کرد: در ۶ ماه نسخت امسال با اتمام خط عریض معادل ۶ سال گذشته واردات و صادرات ریلی داشتیم.

وی گفت: با پیگیری از مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع منطقه آزاد اینچه برون را پیگیری کردیم و تولیدات بخش کشاورزی از سه میلیون تن به پنج میلیون تن رسیده و این منطقه آزاد با توسعه صنایع تبدیلی می تواند جلوی خام فروشی محصولات کشاورزی گلستان را بگیرد.

استاندار گلستان به موضوع خشک شدن خلیج گرگان اشاره کرد و افزود: در ستاد تالاب های ایران مصوب شد که از طریق انتقالآب و یا لایروبی کانال ها نسبت به نجات خلیج گرگان در طی پنج سال اقدام شود.
حق شناس به موضوع زهکشی اشاره کرد و افزود: ۸۰ هزار هکتار زهکشی در دو سال گذشته انجام شده و ۱۰۰ هزار هکتار آبخوان داری در استان گلستان انجام شده است.

وی به پیگیری در خصوص ایجاد سد میرداماد گرگان اشاره کرد و افزود: تمامی این پیگیری ها در زمان بحران مالی دولت انجام شده و توانستیم بحث تخصیص آب از دریای خزر به منظور شرب پیگیری کردیم.

این مقام مسئول به بحث اکتشاف نفت اشاره کرد و افزود: کارشناسان در حال تجزیه و تحلیل هستند که استخراج این نفت مقرون به صرفه است یا خیر و این مسئله می تواند در آینده چهره استان را متحول کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


6 - 4 =

theme