خانه / اطلاع رسانی / فرهنگ زیربنای توسعه کشور است

فرهنگ زیربنای توسعه کشور است

فرماندار شهرستان آق قلا در اواین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: باید آموزش و پرورش  در جهت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه با جدیت وارد شود.

” الیاس هیوه چی ” با اشاره به نامگذاری سال ۹۳، ” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” از سوی مقام معظم رهبری افزود: فرهنگ زیربنای توسعه کشور است و آموزش و پرورش می تواند  به عنوان بستر ساز  در این مقوله  اثرگذاری  ویژه ای  در بحث ارتقای فرهنگ  داشته باشد.
وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگ باید کارهای زیادی صورت بگیرد و تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط شهرستان باید برنامه های مشخصی را در جهت اجرایی کردن پیام نوروزی مقام معظم رهبری به ویژه در بخش فرهنگ ارائه نمایند.
فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان آ ق قلا در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد :با توجه به هجمه فرهنگی استکبار جهانی ، مشکلات زیادی ذر بین جوانان و خانواده ها از بعد فرهنگی وجود دارد و برخی آمارها در خصوص آسیب های اجتماعی ناشی از کم کاری در حوزه فرهنگ نگران کننده است که انتظار می رود در سال جاری تمامی دستگاه های اجرایی با تمام توان و با جدیت  در بحث فرهنگی وارد بشوند و الگوی مناسب اسلامی را به جوانان و خانواده ها مشخص کنند.
در ادامه جلسه  قدرت الله نظری مدیرآموزش و پرورش شهرستان نیز  در خصوص عملکرد  ستاد اسکان مسافران نوروزی گفت : ۸۷ خانواده مهمان شهرستان آق قلا بودند و از اماکن تاریخی و توریستی این شهر دیدن کردند که صددرصد از ارائه خدمات کیفی و کمی ستاد اسکان رضایت کامل را داشتند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد : حدود ۶۰ درصد مدارس این شهرستان تخریبی و یا نیاز به مرمت دارند و در این زمینه باید چاره سازی شود و با شناسایی این مدارس هر چه سریعتر مشکلات حل شود .
ارائه گزارش مصوبات قبلی – تصمیم گیری جهت استفاده از فضای آموزشی شهد گرکز – برنامه ریزی جهت هرچه بهتر برگزار شدن هفته معلم – بررسی مشکلات و معضلات در حوزه مروج سلامت از جمله مصوباتی بود که در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


+ 4 = 12

theme