خانه / اطلاع رسانی / اخبار ترکمنستان : نخستین ماهواره ارتباطی ترکمنستان به فضا پرتاب شد

اخبار ترکمنستان : نخستین ماهواره ارتباطی ترکمنستان به فضا پرتاب شد

یک موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس‌ایکس ، هفتم اردیبهشت نخستین ماهواره ارتباطی کشور ترکمنستان را به مدار منتقل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران به نقل از ایسنا، این پرتاب که پنجمین ماموریت فالکون ۹ محسوب می‌شود، در ساعت ۲۲:۱۴ به وقت گرینویچ (۲:۴۴ بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) از ایستگاه کیپ‌کارناوال انجام شد.

ماهواره پنج تنی ترکمستان که توسط شرکت تالس آلنیا اسپیس در فرانسه ساخته شده، به ارائه خدمات تلفن همراه، تلویزیون، اینترنت و داده برای کاربران ملی و مشتریان تجاری خواهد پرداخت. ارتفاع این ماهواره، پنج متر بوده و قرار است در ارتفاع بیش از ۳۵ هزار کیلومتری بالای خط استوا در طول جغرافیایی ۵۲ درجه شرقی قرار گیرد.

این ماهواره مناطقی شامل اروپا، آسیای میانه و بیشتر آفریقا را پوشش خواهد داد.

کشور ترکمنستان که سابقا بخشی از ایالات متحده شوروی بود و همراه کشور قزاقستان، هم‌مرز دریای خزر است، بیش از پنج میلیون سکنه داشته و در حال حاضر از ماهواره‌های روسیه استفاده می‌کند.

به گفته مقامات ترکمنستانی، ماهواره TurkmenAlem52E/MonacoSat به کشور آن‌ها اجازه خواهد داد تا نخستین سیستم مخابراتی ماهواره ملی خود را فعال کرده و ارتباطات از راه دور پیشرفته و امن را برای ترکمنستان تضمین کند.

شرکت تالس آلنیا اسپیس علاوه بر ساخت ماهواره و عقد قرارداد برای راه‌اندازی آن، به آموزش مهندسان ترکمن در مورد فعالیت‌ها و فناوری اولیه فضایی لازم برای اجرایی کردن نخستین ماهواره از یک ایستگاه کنترل زمینی جدید که در نزدیکی شهر عشق‌آباد ساخته شده، پرداخته است.

پرتاب این ماهواره در ماه نوامبر ۲۰۱۴ برنامه‌ریزی شده بود و یک بار ماه قبل به دلایل احتیاطی به تعویق افتاده بود. از آن زمان تاکنون،‌ شرکت اسپیس‌ایکس با موفقیت توانسته محموله‌های ناسا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتقال دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


9 - 5 =

theme