خانه / اطلاع رسانی / استاندار آینده گلستان کیست ؟

استاندار آینده گلستان کیست ؟

گلستان ما بررسی می کند :

ostandaran

سرویس سیاسی : احتمال می رود استاندار آینده گلستان از بین محمود ربیعی ، علی اصغر احمدی ، ابراهیم درازگیسو ، محمد هاشم مهیمنی و سید سبحان حسینی انتخاب شود .

به گزارش گلستان ما ؛ انتخابات ۲۴ خرداد ماه ۹۲ با خلق حماسه سیاسی به پایان رسید و در این بین حسن روحانی تک کاندیدای مورد حمایت اعتدال گرایان و بخشی از اصلاح طلبان ، توانست در کثرت رقبای خود به پاستور راه یابد .

حسن روحانی منتخب ملت ایران در اولین مصاحبه مطبوعاتی با زیرکی و هوشمندی خاصی خود را وامدار حزب و جریان خاصی ندانست و گفت : من منتخب کل ملت ایران هستم .

اما اصلاح طلبان حتما از وی مطالباتی دارند که یکی از آنها بازگرداندن بخشی از نخبگان و مسئولین نظام در دوران اصلاحات است که در این هشت سال دولت اصولگرا کنار گذاشته شده بودند .

استان گلستان نیز به لحاظ اینکه جزو پایگاههای اصلاح طلبان به شمار می رود و رای بالایی در حدود ۵۵۰ هزار رای به آقای روحانی داده توقع دارد که در چینش نیروهای استانی از نیروهای بومی سابق که عموما اصلاح طلب بودند ، استفاده شود .

اما راس هرم قدرت در استان گلستان استانداری است که بعد از استان شدن گرگان همواره در دستان اصلاح طلبان بوده است . سید ابراهیم درازگیسو اولین استاندار گلستان ، علی اصغر احمدی دومین و محمد هاشم مهیمنی نیز سومین استاندار گلستان بوده اند که هر سه نفر از دل جریان اصلاحات بیرون آمده بودند .

در سال ۸۴ با روی کار آمدن محمود احمدی ن‍ژاد علی محمد شاعری استاندار گلستان شد و بعد ازچند سال یحیی محمود زاده و نهایتا جواد قناعت این جایگاه را در انحصار خود گرفت .

تفاوت انتخاب استاندار در بین این دو جریان بر می گردد به این نکته که اصلاح طلبان همواره به دنبال انتخاب استاندار بومی بودند و به همان اندازه اصولگرایان به دنبال استاندار غیر بومی و این سماجت کار را بجایی رساند که بسیاری از اهالی و مسئولین استان گلستان از این رویکرد ابراز نارضایتی کردند .

اما در حال حاضر با روی کار امدن روحانی باید منتظر ماند و دید که وی چه کسی را به عنوان استاندار گلستان انتخاب خواهد کرد . در بین گزینه های احتمالی شانس ۵ نفر از همه بیشتر است . سه استاندار قبلی استان به همراه محمود ربیعی فرماندار سابق گرگان و رئیس ستاد انتخاباتی موسوی در سال ۸۸ که در روز ورود روحانی به گرگان پشت سر وی بود و سید سبحان حسینی نماینده سابق مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی از گزینه های مطرح در این زمینه هستند .

ostandaran

سید ابراهیم درازگیسو ؛ سید ابراهیم درازگیسو اولین استاندار گلستان توسط هیأت وزیران وقت در جلسه مورخ ۷۶/۱۱/۱۹ به عنوان اولین استاندار گلستان منصوب شده بود.

درازگیسو متولد گرگان است و اولین شهردار بعد از انقلاب و با حفظ سمت فرماندار گرگان نیز از تجربیات اداری وی می باشد . وی در همان سالها عضو شورای فرماندهی سپاه گرگان نیز بوده است.

استاندار سابق گلستان از شهریور ۵۹ تا سال ۶۴ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری دموکراتیک آلمان نیز ایفای نقش کرده است.

علی اصغر احمدی ؛ با رفتن درازگیسو به سفارت عشق آباد ، علی اصغر احمدی در هفدهم خرداد ماه ۷۹ توسط مرحوم حسن حبیبی حکم استانداری خود را دریافت کرد . احمدی در گرگان از نام و نشان خوبی برخوردار است و هنوز هم خیلی از اهالی استان از وی به خوبی یاد می کنند . وی با روی کار آمدن هاشم مهیمنی به وزارت کشور رفت و معاونت امنیتی انتظامی را به عهده گرفت .

او را معمولا فردی میانه رو می دانند که افکارش به تندروهای مشارکت هرگز پیوند نخورده و جریان رقیبب نیز هنوز سخن تندی از او نشنیده است . دوران استانداری وی در گلستان را دوران بحران نامیده اند چون در همان سالها سیل های خانمان برافکن و سقوط هواپیمای یک ۴۰ دراستان اتفاق افتاد .

فعالیت سیاسی وی بعد از دوران کاری نیز ادامه یافت و در حزب همبستگی توانست جایگاه خوبی برای خود باز کند .

هاشم مهیمنی ؛ اما در بین این ۴ نفر هاشم مهیمنی به علت کهولت سن و بیماری از شانس کمتری نسبت به سایرین برخوردار است . وی در روز ورود روحانی به گرگان در فرودگاه حضور داشت و تا مسجد گلشن وی رابدرقه کرد .

مهیمنی سوابقی چون فرمانده سپاه گنبد ،شهردار منطقه ۱۶ تهران ،معاون مدیر کل سیاسی وزارت کشور و مدیر کل امور شوراهای وزارت کشور را در کارنامه خود دارد. هاشم مهیمنی به مدت ۴۲ ماه استاندار گلستان بوده است.

صاحب امتیاز هفته نامه سلیم از دو استاندار اصلاح طلب دیگر در گرگان از محبوبیت کمتری برخوردار است و بین او و تعدادی از اصولگرایان استان اختلافات ایدئولوژیک اساسی دیده می شود .

محمود ربیعی ؛ در عین حال شاید در بین این ۴ نفر شاید محمود ربیعی از همه بیشتر اشتیاق برای کسب این پست داشته باشد . ربیعی فرماندار سابق گرگان و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان بوده است .

محمود ربیعی برادر حسین ربیعی عضو شورای شهر گرگان ، در سال ۸۸ رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی شد که بعد از انتخابات و بوجود آمدن فتنه ۸۸ مدتی فعالیتهای انتخاباتی را کنار گذاشت . او در این سالها مترصد فرصتی برای حضور دوباره به عرصه سیاسی استان بود .

تصاویر روز ورود روحانی به گرگان فردی را پشت سر وی نشان می دهد که مدام در حال تدارک بهتر برنامه هاست و او کسی نبود جز محمود ربیعی که احتمال دارد دولت اعتدال نیم نگاهی هم به وی داشته باشد .

سید سبحان حسینی ؛ به هر حال در کنار این ۴ نفر باید از افرادی چون سید سبحان حسینی نماینده سابق مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی نام برد که وی هم از نظر قرابت فکری به هاشمی نزدیک است و بعید نیست که وی هم جزو گزینه های احتمالی باشد .

او در آبان ماه سال گذشته به همراه برخی اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی استان با هاشمی دیدار کرد و همواره بر خط اعتدال حرکت کرده است . پیش بینی می شود که وی اگر نتواند در استانداری به کار گرفته نشود به فرمانداری گرگان برود .

او جزو ۳۵۶ نماینده ادوار مجلس بود که از میرحسین موسوی حمایت کرده بودند و بعد از قضایای سال ۸۸ ترجیح داد سکوت کند .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


3 - = 2

theme