خانه / اطلاع رسانی / مصاحبه با ایوب آرخی پرتابگر بندر ترکمنی

مصاحبه با ایوب آرخی پرتابگر بندر ترکمنی

ایوب آرخی از ورزشکارانی است که ورزش خود را با کمترین امکانات شروع کرد و در این راه متحمل سختی های زیادی شد.اما غیرت به وطن او را نا امید نکرد . او ورزش دو و میدانی را از سال ۱۳۷۹ و با مسابقات آموزشگاه های منطق …

phpThumb

ایوب آرخی از ورزشکارانی است که ورزش خود را با کمترین امکانات شروع کرد و در این راه متحمل سختی های زیادی شد.اما غیرت به وطن او را نا امید نکرد .

او ورزش دو و میدانی را از سال ۱۳۷۹ و با مسابقات آموزشگاه های منطقه ای شروع کرد و در همان مسابقه به مقام قهرمانی رسید.

وی با کسب قهرمانی در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی شناخته شد.آرخی در این مسابقات با پرتاب نیزه به طول ۶۶متر و ۷۰ سانتی متر به مقام قهرمانی رسیده بود.

اما پیشرفت های این دونده گلستانی ادامه داشت و در سال۱۳۹۴ در لیگ دومیدانی مردان ایران توانست با پرتابی به طول ۷۵ متر و ۷۰ سانتی متر رکورد ملی را جابجا کند.

این دونده نامدار ترکمن همچنین عناوین زیاد دیگری را نیز کسب نموده اند که می توان به یک دوره قهرمانی و یک دوره نائب قهرمانی مسابقات غرب آسیا اشاره کرد. وی در مصاحبه خود با سایت صبای اق قلا ما گفت از کودکی به ورزش والیبال علاقمند بوده ودر سال ۷۹ در دبیرستان اموزشگاهی پرتاب نیزه و وزنه مقام اول و دوم انتخابی استانی دعوت شده بود وتمرینات خود را از استادیوم ورزشی بندر ترکمن شروع کرده ودر سال ۷۹رکورد ایران را در پرتاب نیزه زده . وی در سال ۷۹ و۸۰ به اردوی تیم ملی جوانان دعوت گردید. اقای ایوب ارخی متولد سال ۱۳۶۱ ساکن روستای قره تپه از بخش سیجوال شهرستان ترکمن ودارای دو فرزند پسر به نامهای محمد هادی ۹ساله  ومیکائیل ۴ساله میباشد . اقای ارخی دارای مدرک لیسانس رشته مدیریت دولتی میباشد . وی در رشته بزرگسالان مقام سوم کشور واز ان به بعد هر سال ۷تا ۸ مسابقه داخلی وبین المللی مقام های اول ودوم کسب کرده است. فرزند وی محمد هادی ارخی در مسابقات پرتاب نیزه اموزشگاهها مقام اول را کسب کرده است .محمد هادی ارخی کلاس سوم دبستان میباشد.  در اینجا جادارد مسئولین  از تمامی ورزشکاران مقام آور وبا اخلاق کشورمان  حمایت وقدر دانی نمایند.      مصاحبه کننده بهروز بیژه مدیر و خبرنگار سایت صبای آق قلا

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


9 + 6 =

theme