خانه / اطلاع رسانی / بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستای قلعه جیغ آق قلا / کم کردن فاصله بین کشاورزان با کشاورز نمونه

بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستای قلعه جیغ آق قلا / کم کردن فاصله بین کشاورزان با کشاورز نمونه

امسال طرح‌های بسیج سازندگی در سراسر کشور تفاوت جدی با سال‌های گذشته دارد چنانکه علاوه بر کارهای عمرانی نسبت ایجاد واحد های تولیدی ، برنامه های آموزشی و مولد در دستور کار قرار گرفته است که مهمترین آنها کم کردن فاصله کشاورزان با کشاور نمونه می باشد.

محمد رضا نقدی ، رئیس سازمان بسیج مستضعفان در مراسم افتتاح اقتصاد مقاومتی در آق قلا به خبرنگار اسپی دژ گفت : امسال طرح‌های بسیج سازندگی در سراسر کشور تفاوت جدی با سال‌های گذشته دارد چنانکه علاوه بر کارهای عمرانی نسبت ایجاد واحد های تولیدی ، برنامه های آموزشی و مولد در دستور کار قرار گرفته است که مهمترین آنها کم کردن فاصله کشاورزان با کشاور نمونه می باشد.

وی با بیان اینکه با آغاز به کار اردوهای طرح هجرت در سراسر کشور مجموعا ۳۰  هزار کارگاه فعال می‌شود خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار طرح اردوی ساخت و مرمت مساجد و خانه‌های بهداشت در مناطق مختلف کشور در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گقت : برنامه های مفصلی برای سازماندهی و لایه روبی استخرهای پرورش ماهی انجام شده است که اگر ما بتوانیم ۵۰ هزار از ۵۰۰ هزار چاه آبی که در کشور دارای مجوز هستند به استخر های پرورش ماهی اختصاص دهیم ، تولید شیلات در کشور به ۲ برابر افزایش خواهد یافت. که آماده سازی ۱۰ هزار از این استخرها در چارچوب برنامه های طرح هجرت امسال گنجانده شده است.

وی افزود : یکی از برنامه های مهم ما در امسال برعهده گرفته ترویج است که با کمک جهاد کشاورزی فاصله بین کشاوران و کشاورز نمونه را از لحاظ بهره گیری علم و دانش برای تولید را کم کنیم .همچنین این سازمان علاوه بر ایجاد واحدهای تولیدی برنامه هایی برای آموزش ، تشویق ، تسهیلات و حمایت های مالی برای این واحد ها خواهیم داشت.

در ادامه رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت : در حال حاضر ۶۰۰ هزار تن کود فسفات به کشور وارد می کنیم که علاوه بر مشکلات بسیار زیادی که برای خاک به وجود خواهند آورد ، وابستگی ارزی را نیز برای کشور به همراه خواهد داشت. این سازمان ایجاد واحد های تولیدی کود ورمی کمپوست را در دستور کار دارد که با راه اندازی ۴۰ هزار واحد تولیدی می توانیم این کود بیولوژیستی را جایگزین کود های بیولوژیک کنیم . امسال ما برنامه هایی برای  ایجاد ۱۰ هزار واحد تولیدی کود ورمی کمپوست در کشور خواهیم داشت که به برخی از آنها شروع شده است.

سردار نقدی ضمن بیان برنامه هایی برای تولید ۲۰۰۰ واحد قارچ در کشور گفت : انشاء الله با پشتیبانی این ۲۰۰۰ واخد تولید قارچ بتوانیم جایگزین بخشی از گوشت مصرفی در سبد تغزیه خانواده ها باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان راه اندازی ۴۰۰۰ واحد جوجه کشی در کشور خاطر نشان کرد : ۵۰۰ واحد به عنوان اهدایی سازمان بسیج به روستاییان خواهد بود و مابقی آن به صورت خرید قسطی واحد های کوچک روستایی می باشد که انشاءالله بتوانیم برنامه ۵۰ میلیون قطعه را به نتیجه برسانیم.

در پایان سردار محمدرضا نقدی به برنامه های دیگری از قبیل تشویق و ترغیب کشاوران برای تولید عسل اشاره کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


- 3 = 4

theme