خانه / اطلاع رسانی / نشست صمیمی شبکه مشاوران جوان استان با حضرت آیت الله نورمفیدی

نشست صمیمی شبکه مشاوران جوان استان با حضرت آیت الله نورمفیدی

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نورمفیدی- نشست صمیمی و پرشور شبکه مشاوران جوانان استان با نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان “صبح دیروز در بیت الزهرا(س) شهرستان گرگان” برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان ،آیت الله نورمفیدی دراین نشست گفت: طرح اخیری که درباره آشوراده ارائه شده است بیشتر منجر به توسعه مازندران می شود و کمکی به گلستان نمی کند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در این نشست به مساله وحدت و لزوم اجرای عملی آن تاکید و اظهار کرد: وحدت باید جزو اعتقاد باشد تا بتواند در قلب و دل وارد شود. وحدتی که در این استان به وجود آمده است مبتنی بر تفکر و اندیشه به وجود آمده است.

امام جمعه گرگان با بیان این که اساس وحدت، پذیرش یکدیگر است، گفت: وحدت در استان گلستان نمود خوبی دارد و این نتیجه سال ها تلاش و تفکر بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان با نقش تاثیر گذار جوانان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس گفت: یکی از امتیازات جوانی استقلال خواهی است ولی این خصوصیتی که خداوند به انسان ها عنایت کرده است باید در مسیر صحیح هدایت شود تا منجر به هرج و مرج و انحراف نشود.

وی تصریح کرد: استکبار به دنبال این است که از خصلت جوانی استفاده کند تا بتواند جوانان را به سمتی که خودشان دوست دارند هدایت کنند.

امام جمعه گرگان بیان کرد: تفکر یکی از پایه های اساسی است که می تواند حس استقلال خواهی جوانان را به سمت و وسوی صحیح هدایت کند و امروز نسل جوان بیش از هر چیز به تفکر نیاز دارد.

آیت ا… نورمفیدی تصریح کرد: ما نباید فقط به دنبال اشکالات در کشور باشیم بلکه باید ببینیم وضعیت ما قبل از انقلاب چه بوده و امروز از نظر بین المللی در چه وضعیتی هستیم. وضعیت امروزکشور ما با قبل از انقلاب اصلا قابل مقایسه نیست و جایگاه کنونی ما بسیار در سطح جهان ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: توصیه من به مشاوران جوان این است که تفکر را همیشه دنبال کنید و زمان خود را درست بشناسید و تحلیل زمان خودش را درست داشته باشد.

امام جمعه گرگان افزود: مشاوران جوان وقتی مشاوره درست و بر اساس تحلیل صحیح ارائه دهند و به مسئولان مبتنی بر واقعیت ها این مسائل را انتقال دهد می توانیم شاهد تصمیمات درستی از سوی مسئولان باشیم.

وی تصریح کرد: توسعه استان باید دغدغه شما مشاوران جوان باشد چرا که اگر استان توسعه پیدا کند و مشکلات جزیی نیز حل می شود.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که آشوراده، منطقه آزاد و راه آهن از طرح های مهم استانی است که اگر به نتیجه برسد در استان تحول رخ می دهد، گفت: آشوراده کلید توسعه است ولی طرح اخیری که درباره آشوراده ارائه شده است بیشتر منجر به توسعه مازندران می شود و من با چنین طرحی مخالف هستم چرا که طرح آشوراده باید منجر به توسعه واشتغال در استان گلستان شودو مازندران خود استانی توسعه یافته است.

امام جمعه گرگان بیان کرد: شما مشاوران جوان باید این موضوعات را پیگیری کنید و آن را ر سطح استان و ملی بزرگ تر جلوه دهید تا بتوانیم نتیجه مناسبی از آن بگیریم.

گفتنی است در ابتدای این نشست علی نصیبی مشاور جوان استان گلستان اظهار کرد: مشاوران جوان علی‌رغم برخی موانع با هدف ایجاد زمینه و بستر لازم برای به کارگیری ایده ها و راهکارهای تخصصی جوانان صاحب‌نظر درحل موضوعات مختلف اعم از توسعه مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کار خود را آغاز کرد. اما به واقع هدف پنهان ما که شاید اهمیت بیشتری دارد، توانمند سازی جوانان و پرورش تدریجی مدیران فردا و یا آماده سازی جوانانی فعال و پویا و تاثیرگذار برای فردای استان، در پی این فرایند مشاوره است.

نصیبی بیان کرد: موضوع توسعه استان در همه ابعاد آن باید دغدغه و اولویت همه مسئولان چه دانشگاهیان و چه چهره های مذهبی و چه چوانان باشد چرا که استان قابلیت های گوناگونی دارد که باید در راستای بهره مناسب و اصولی از آن تلاش کنیم تا شاهد افزایش اشتغال، رفاه و آباداین در سطح استان باشیم.

نصیبی با اشاره به اینکه نباید با کوبیدن بر طبل اختلافات سیاسی و فکری و اجتماعی و قومیتی انسجام لازم را برای توسعه استان از بین ببریم، گفت: اختلاف دیگاه به صورت طبیعی و منطقی موجب نشاط و پویایی جوامع است ولی اگر به عصبیت و تعصب برسد در روند توسعه اخلال ایجاد می کند.

وی بیان کرد: در دولت گذشته با ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان بخشی از امور مربوط به جوانان به وزارت ورزش واگذار شد و علیرغم تلاش های انجام شده در راستای پرداختن به مسائل جوانان اما به دلیل مسائل بودجه ای و حجم زیاد کار وزارت ورزش این امور در حاشیه قرار گرفت و ما امیدوار هستیم در دولت تدبیر و امید این نقیصه جبران شود.

در ادامه این جلسه برخی مشاورین حوزه جوانان ستانداری به بیان نظرات ودیدگاه های خود در خصوص استان پرداختند که پیگیری مساله آشورداه و به نتیجه رسیدن آن، توسعه کیفی دانشگاه ها و استفاده از نیروی انسانی متخصص و جوان در امور مدیریت و تصمیم سازی استان و لزوم تربیت مدیران جوان برای آینده استان از جمله مباحث مطرح شده بود.

 

 

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


5 - 4 =

theme