خانه / اطلاع رسانی / نقبی بر شوراهای شهر در ترکمنصحرا

نقبی بر شوراهای شهر در ترکمنصحرا

 

تصویر کوچک شدهرشید نافعی : روز۲۴ خردادی یکباردیگر انتخابات شوراهای اسلامی را تجربه کردیم. البته این دفعه متفاوت تراز از دوره های قبلی در جای جای استان گلستان مردم آمال و نیات درونی شان را از طریق آرا به صندوقهای رای ریختند در این راستا در شهرهای ترکمن نشین نیز شاهد انتخابات شورایی نسبتا هوشمندانه را شاهد بودیم .
با نظری اجمالی به انتخابهای شهروندان در این شهرها میشود ادعا کرد مردم با درایت خویش و با عبرت از از تجربه های ناموفق دوره های قبلی این بار تقریبا نیروهای اکثرا جوان و چهره های جدید و تحصیلکرده را به  کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستا روانه نمودند.
نگارنده این حسن انتخابهای تمامی شهرهای ترکمن نشین را به فال نیک میگیرد و معتقد است اگر همت و عقلانیت و تدبیردر کارشان لحاظ شود در آتیه شاهد مدیریت شهری-محلی منجر به توسعه پایدار خواهیم بود و امید آن است این احساسات خوش آیند تبدیل به یاس و حرمان نگردد که  از این منظر قضاوت را به زمان می سپاریم.
میطلبد منتخبین جدید شوراها گامهای استوار و راسخی جهت ادامه پویایی این احساسات به لحاظ انتخابات اخیر بردارند.
۱٫اولین و مهمترین گام اتحادفکری و ارگانیک خود اعضای منتخبین شوراهاست تا از این رهگذر، بازخورد آن در بین جامعه به نحو احسن بروز نموده و مردم از انتخاب خودشان کماکان رضایت مستمر حاصل نمایند و این امر پشتوانه ای قوی برای حرکتهای بعدی نظیر انتخابات مجلس و ریاست جمهوری خواهدبود.
از این منظر می طلبد تعامل منطقی وباز تعریف شده از منافع جامعه موکلان خویش دربین تک تک اعضا در وهله اول و تمامی شهرها در وهله بعدی برقرار باشد.در غیر اینصورت هرآن احتمال میرود سرنوشت منتخبین جدید نیزبه سرنوشت اعضای سابق دچار خواهند شد که در اکثر شهرها ،اعضای قبلی از قطار شوراهای شهر وروستا پیاده شده اند.
۲٫حدالامکان سعی شود به صورت ماهانه جلسات پرسش و پاسخ  عموم شهروندان برگزار گردد چرا که این امر راه را بر هر گونه شایعات گاه و بیگاه خواهد بست و گرنه در صورت ساری و جاری شدن شایعات در افواه عمومی خود کرده را تدبیری حاصل نخواهد بود.
۳٫با توجه به اینکه فضا ،فضای انتخابات و مسائل اجتماعی میباشد پس بنابراین تداعی گر و بهانه خوبی میتواند باشد بر اینکه یادی و پاسداشتی ازگذشتگان و جان برکفان این فضا و مسائل اجتماعی بکنیم .
فرض مثال در شهرستان بندر ترکمن یاد بزرگمردی به نام عظیم گل برتارک و قامت شهر می درخشد که هنوز هم اثر فعالیتهای آن سفر کرده در انتخابات و مسائل اجتماعی  نمود دارد و صداقتش زبانزد خاص و عام است.
در شهرستان آق قلا زنده یاد نازمحمد پقه در اینکه بچه های آقلا اتفاق نظ رویژه ای در باب حرکتهای فرهنگی و اجتماعی داشته باشند  چه زحمتها و مرارتهای طاقت فرسایی را متحمل شدند که بالاخره فیزیک بدنی نحیف و لاغر آن مرحوم طاقتش طاق شد.
و اما در شهرستان گنبد زنده یاداترک طیار بی رقیب  خودنمایی میکند که همیشه طیار(آماده)بود و در دوره نمایندگی اش منزلش را در تهران لقب هتل اترک  طیار داده بودند که همیشه و در هر حال خونه اش به روی عموم باز بود.
پس بنابراین این سه بزرگوار میتواند بهانه ای باشد برای اینکه اعضای شورای جدید به صلاحدید خودشان اقدام به برگزاری مراسمی به خاطر بزرگداشت آنها بنمایند تا حلاوت انتخابشان با چاشنی آن کنشگران فقید دوچندان شود و متاثرو متعاقب ازا این اقدام حرکتهای وحدت آفرین و هدفمند نضج بگیرد و مایه تحقق وفاق عمومی بشود
اوزاق یولدا امید بیلان یورجک بول
نا امید شیطان دیر شونی بیلجک بول
توورانگنگی غورشاپ آلسا قارالیق
غارانگقی-داییلدیزلاری گورجک بول (ناز محمد پقه)
منبع : وبلاگ ارکانیم

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


- 2 = 7

theme