خانه / اطلاع رسانی / پیکر آخوند عابدی کر امام جمعه فقید بندر ترکمن تشییع شد

پیکر آخوند عابدی کر امام جمعه فقید بندر ترکمن تشییع شد

ارکین نیوز- پیکر مرحوم آخوند عابدی کر امام جمعه فقید اهل سنت بندر ترکمن روز یکشنبه از عیدگاه این شهر تشییع و در آرامستان مسلمین این شهر به خاک سپرده شد. در آئین تشییع پیکر مرحوم حاجی محمد آخوند عابدی کر، نماینده ولی فقیه …

82387471-71327553

ارکین نیوز- پیکر مرحوم آخوند عابدی کر امام جمعه فقید اهل سنت بندر ترکمن روز یکشنبه از عیدگاه این شهر تشییع و در آرامستان مسلمین این شهر به خاک سپرده شد.

در آئین تشییع پیکر مرحوم حاجی محمد آخوند عابدی کر، نماینده ولی فقیه در گلستان، استاندار، معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار، دادستان مرکز استان، علمای شیعه و سنی، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم بندرترکمن حضور داشتند.

پس از اقامه نماز توسط استاد آی محمد آخوند علومی پیکر امام جمعه فقید بندرترکمن جهت تدفین به آرامستان این شهر در محدوده روستای چپاقلی منتقل و به خاک سپرده شد.

در حاشیه مراسم تشییع پیکر امام جمعه فقید اهل سنت بندرترکمن، پیام تسلیت آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان قرائت شد.
به گزارش ایرنا آخوند عابدی کر امام جمعه فقید اهل سنت بندرترکمن که طی چند هفته قبل به سبب عارضه قلبی در بیمارستان های بندرترکمن، گرگان و تهران بستری شده بود عصر شنبه ۲۵ دی ماه دعوت حق را لبیک گفت.

به این مناسبت در بندرترکمن سه روز عزای عمومی اعلان و از امروز یکشنبه به مدت ۵ روز در کنار خانه مرحوم استاد عابدی کر خیمه عزا برپا خواهد بود.
دراین پیوند دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، نماینده غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی و شخصیت های مختلف استانی و شهرستانی در پیام هایی درگذشت آخوند عابدی کر را تسلیت گفتند.

آخوند عابدی کُر بیش از سه دهه امامت جمعه اهل سنت بندرترکمن را برعهده داشت و دراین مدت در حوزه علمیه و نیز رادیو گرگان تفسیر قرآن داشت.
آن مرحوم تفسیر قرآن کریم را نیز به رشته تحریر درآورد که تاکنون ۷ بار تجدید چاپ و به زبان ترکمنی ترجمه شده است و مردم ترکمنستان و ترکمن های چین، پاکستان، افغانستان، ترکیه و عربستان از آن بهره می برند.

بیشتر مردم بندرترکمن را هموطنان ترکمن و اهل سنت تشکیل می دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


8 - = 7

theme