خانه / اطلاع رسانی / مسئول پلیس فتا استان گلستان خبر داد؛ رصد فعالیت‌های نامزدهای انتخابات شوراها در فضای مجازی گلستان

مسئول پلیس فتا استان گلستان خبر داد؛ رصد فعالیت‌های نامزدهای انتخابات شوراها در فضای مجازی گلستان

مسئول پلیس فتا استان گلستان گفت: انتخابات، کارزاری سیاسی است که وجود شفافیت و تضمین اصل عدالت از لوازم اصلی و بنیادین آن است و فعالیت‌های نامزدهای انتخابات شوراها در فضای مجازی در استان رصد می‌شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی پلیس فتا استان گلستان، سروان وحید صاحبکاران اظهار داشت: انتخابات سالم، انتخاباتی است که مبتنی بر انصاف و کرامت انسانی باشد، از این رو هرگونه رفتار یا گفتاری که با مقوله کرامت انسان‌ها در رقابت‌های انتخاباتی مغایرت داشته باشد، غیرقابل قبول به شمار می‌رود.

وی افزود: رفتارهایی که کرامت افراد را در مبارزات انتخاباتی مورد خدشه قرار می‌دهند، جزء اعمال نامشروع به شمار می‌روند و قوانین انتخاباتی نیز به تقبیح این دسته از اعمال مبادرت می‌کنند و این موارد به گونه‌ای است که معمولاً اصل آزادی و برابری انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان را مخدوش می‌کند.

مسئول پلیس فتا استان گلستان تصریح کرد: قوانین انتخاباتی حاکم بر کارزارهای انتخاباتی در ایران و حتی قوانین کیفری، این دسته از اعمال را به صراحت، مورد مجازات قرار داده‌اند، که می‌توان به ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی اشاره کرد که توهین به افراد مانند فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانکه سبب حد قذف نباشد را جرم‌انگاری کرده و مجازات‌هایی برای آنها قائل شده است.

وی اظهار داشت: ماده ۶۵ قانون انتخابات نیز بیان می‌کند که داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنان به هیچ وجه مجاز به تبلیغ سوء علیه داوطلبان دیگر نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب مورد نظر را مطرح کنند.

وی اظهار کرد: هرگونه هتک حیثیت و انتشار اکاذیب در خصوص نامزدهای انتخاباتی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون رفتار خواهند شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


6 - = 2

theme