خانه / اطلاع رسانی / مرمت پل تاریخی آق قلا حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مرمت پل تاریخی آق قلا حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

c_300_250_16777215_10_images_62293.JPG

ترکمن سسی – عصر چهار شنبه ۲۳ فروردین ماه جلسه ای با موضوع پیگیری مرمت پل تاریخی آق قلا و با هماهنگی کانون ایلات و عشایر( اقوام) حزب اعتدال و توسعه ی استان در آق قلا برگزار شد.

محبوبه رجب نسب_ رییس کانون ایلات و عشایر( اقوام) حزب اعتدال و توسعه ی استان این جلسه را چنین گزارش می کند:

پیرو مصوبه ی جلسه ی کانون ایلات و عشایر( اقوام ) حزب اعتدال و توسعه ی استان مورخ ۹۵/۱۲/۱۳ در شهرستان اق قلا مبنی بر اهمیت مرمت پل تاریخی اق قلا، جلسه ای روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۱/۲۳ راس ساعت ۱۶:۳۰ با هماهنگی محبوبه رجب نسب ، رییس کانون ایلات و عشایر( اقوام) حزب اعتدال و توسعه ی استان، در شهرستان اق قلا با موضوع پیگیری مرمت پل تاریخی اق قلا تشکیل گردید.
محبوبه رجب نسب رییس کانون در خصوص اهمیت و ضرورت مرمت پل تاریخی به عنوان جاذبه ی گردشگری و میراث فرهنگی اشاره نمود و موضوع اجرایی شدن این امر را قابل بررسی و برنامه ریزی مطرح کرد.
رادمهر و حاج حکیم ال جلیل از روند بازسازی پل قدیم شدیدا انتقاد نمودند.
در ادامه برهانی معاون محترم میراث فرهنگی متذکر شدند علت عدم توجه به این موضوع مهم، به نبود اعتبار کافی بر می گردد ایشان فرمودند در حال حاضر مرمت این پل حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در حال حاضر اعتبار موجود از سوی اداره کل میراث فرهنگی ۲۰۰ میلیون تومان می باشد وی اظهار امیدواری نمود تا با تلاش همکارانش امکان جذب ۲۰۰ میلیون تومان اضافه بر مبلغ ذکر شده فراهم گردد همچنین نیاز به همکاری شهرداری اق قلا در خصوص تامین ۱۵۰ میلیون تومان می باشد
در این جلسه مصوب گردید که عمیلیات خاکبرداری با هدف مرمت سازی پل ، از اردیبهشت سال جاری اغاز گردد تا امکان تردد عابران از روی پل مهیا گردد.
همچنین حاضرین در جلسه در خصوص پیگیری مابقی هزینه های مرمت سازی قول مساعد دادند و اذعان داشتند این امر مهم بدون پیگیری و مساعدت جمعی امری محال خواهد بود لذا از ریاست محترم سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و مسوولین کشوری مرتبط ، انتظار میرود در خصوص تامین مابقی هزینه های مرمت سازی پل حسن توجه و همکاری را مبذول بفرمایند.
در این جلسه همچنین مصوب گردید تا نشستی با حضور نمایندگان محترم گرگان و اق قلا و سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و سایر مسولین مرتبط با مرمت سازی پل هماهنگ گردد.
در پایان از مسولان استانی و کشوری و نمایندگان محترم شهرستان های گرگان و اق قلا تقاضا میشود، در خصوص مرمت این پل که یادگاری از دوران صفویه و هم ردیف پل سی و سه پل اصفهان است عنایات لازم را مبذول دارند تا از تخریب این نماد فرهنگی شهرستان اق قلا جلوگیری گردد.
در این جلسه مهندس برهانی معاون محترم اداره کل میراث فرهنگی استان محبوبه رجب نسب رییس کانون، حاج حکیم الجلیل، رادمهر و وحید دلیجه ، جلال پایون قرنجیک،داریوش حسن قاسمی ، و بهروز بیژه به عنوان خبرنگار سایت صبا حضور یافتند. منبع سایت ترکمن ترکمن سسی

c_300_250_16777215_10_images_62314.jpgc_300_250_16777215_10_images_62315.jpg

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


9 + 1 =

theme