خانه / اطلاع رسانی / احداث اولین مرکز تشخیص و درمان بیماریهای اسبی در آق قلا

احداث اولین مرکز تشخیص و درمان بیماریهای اسبی در آق قلا

احداث اولین مرکز تشخیص و درمان بیماریهای اسبی در آق قلا

ارکین نیوز- فرماندار شهرستان آق قلا از احداث اولین مرکز تشخیص بیماری های اسب کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: ساخت این مرکز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است. فرماندار شهرستان آق قلا از احداث اولین مرکز تشخیص ب …

57468050

ارکین نیوز- فرماندار شهرستان آق قلا از احداث اولین مرکز تشخیص بیماری های اسب کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: ساخت این مرکز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

فرماندار شهرستان آق قلا از احداث اولین مرکز تشخیص بیماری های اسب کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: ساخت این مرکز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

امانگلدی ضمیر اظهار کرد: ساخت اولین مرکز تشخیص بیماری های اسب کشور از انتهای سال ۹۲ در این شهرستان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل این مجموعه نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار است، افزود: در اواخر سال گذشته نشستی را با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در خصوص بررسی وضعیت این پروژه برگزار کردیم و در این نشست مقرر شد، ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال ۹۶ از طرف استان برای ساخت این مرکز در نظر گرفته شود.

ضمیر بیان کرد: بهره برداری از ساختمان مرکز تشخیص بیماری های اسب کشور باعث رونق فعالیت پرورش دهندگان اسب در منطقه و نیز توسعه صادرات اسب به کشورهای دیگر از جمله آسیای میانه می شود.

وی تصریح کرد: این صنعت یکی از صنایع پاک، پرسود و اشتغالزا به شمار می آید و شهرستان آق قلا با پتانسیل های گسترده خود در عرصه محیط زیست و گردشگری می تواند کانون توسعه این صنعت در استان و حتی کشور باشد.

فرماندار آق قلا، وجود پیشینه تاریخی، فرهنگی، دینی و اعتقادی را از عوامل علاقه مندی مردم شهرستان به اسب و سوارکاری عنوان کرد و گفت: در دنیای مدرن بحث اشتغالزایی و توجیه اقتصادی بسیار مهم است و بایستی نگاه به صنعت اسب در راستای توسعه و تولید ثروت باشد/ایسنا

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


4 + = 8

theme