خانه / اطلاع رسانی / سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور: حفاظت و تقویت وحدت و همدلی موجود در استان از وظایف ذاتی ماست

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور: حفاظت و تقویت وحدت و همدلی موجود در استان از وظایف ذاتی ماست

c_300_250_16777215_10_images_75681.jpg

ترکمن سسی – نورعلی دیلم‌سرپریت مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور اظهار کرد: وحدت و همدلی موجود در استان حاصل تلاش های بسیاری از بزرگان و مردم منطقه است و حفاظت از این سرمایه اجتماعی و تقویت آن از وظایف ذاتی ما در مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور است.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، نورعلی دیلم سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور قبل از ظهر سه شنبه در نشست خبری با فعالان رسانه ای و فضای مجازی تصریح کرد: دشمن برای تضعیف این سرمایه اجتماعی چه در سطح منطقه ای و چه در بعد بین المللی در میان امت اسلامی طرح و برنامه دارد و جنگ تمام‌ عیاری راه اندازی کرده است و ما با جدیت برای پاسداری از وحدت موجود در میدان هستیم و با تحرکاتی که برای تضعیف وحدت و همدلی در جامعه ایجاد شود با قاطعیت مقابله می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دیلم خاطر نشان کرد: فرهنگ وحدت و همدلی در فرهنگ بومی منطقه ریشه دارد و استفاده مشترک اهالی شیعه و سنی از واژه ” آشنا” در میان مردمان منطقه نشان از وحدت دیرین در منطقه است.

وی تصریح کرد: اقوام و مذاهب یک حوزه تخصصی است و برای جریان سازی مثبت در راستای ترویج و تقویت فرهنگ وحدت و تقریب در منطقه نیازمند آشنایی و آگاهی از عمق مباحث در این حوزه است و انتظار داریم اهالی رسانه و فضای مجازی نیز آگاهانه و فعالانه در این حوزه ورود پیدا بکنند و با انعکاس برنامه های هفته وحدت در سطوح ملی و استانی سهم خود را در راستای تجلی جلوه وحدت و همدلی و مهربانی در منطقه ایفا نمایند.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور یادآور شد: اهل سنت گلستان عمدتا در شهرستان ها و روستاهای مرزی استان ساکن هستند و حقیقتا در پاسداری از مرزها و عشق به میهن اسلامی دریغ نکرده اند و مرکز با ارایه خدمات به امامان جمعه، امامان جماعت مساجد ، مدیران‌حوزه ها ، مدرسین ، ناظرین و طلاب و دیگر اقشار اهل سنت قدردان تلاش های آنان است.
حجت الاسلام و المسلمین دیلم با بیان اینکه اتاق اقشار مرکز بزودی افتتاح خواهد شد گفت: تعمیق و گسترش فرهنگ وحدت و تقریب در میان همه اقشار جامعه از اهداف راه اندازی این اتاق است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


7 - 3 =

theme